luni, 15 februarie 2010

Interviu

Pe scurt, interviul, ca gen jurnalistic, este o discuţie, însă nu o discuţie oarecare, ci una care întruneşte câteva condiţii minime:

- convorbirea are loc între un jurnalist şi o persoană care prezintă interes pentru public

- trebuie să existe un accept de publicare dat jurnalistului de către interlocutor;

- discuţia este înregistrată şi publicată sub forma întrebare – răspuns.

Modalitati de intervievare uzuale:

- Fata in fata: Este cea mai recomandata modalitate. Este într-adevăr şi cea care consumă cele mai multe resurse. Dezavantajul principal este că nu se poate realiza întotdeauna repede.

- Prin telefon: este cea mai rapida metoda. Dezavantajele sunt foarte multe, mergând până la faptul că interlocutorul poate închide subit. Totuşi este o modalitate foarte uzuală şi foarte practică.

- Messenger: este o modalitate destul de nouă, dar practică, de intervievare. Principalul avantaj este că se reduce foarte mult timpul pe care l-am pierde cu transcrierea discuţiei de pe bandă.

-Prin e-mail: este varianta cu cele mai multe dezavantaje, ultima la care ar trebui să recurgeţi. În cazul în care intervievatul nu înţelege întrebările nu puteţi interveni cu întrebări ajutătoare.

---> click

-Am hotarat sa merg sa iau niste interviuri elevilor pentru ziarul Jurnalul Bihorean si l-am luat pe primul pe care l-am vazut. Interviul contine informatii despre cat de importat este scoala pentru elevi.

Birau Razvan: Salut, ai 5 minute libere pentru a-mi acorda un interviu?

Bulzan: Buna..desigur

Bulzan: Spune!

Birau Razvan: Cum te numesti?

Bulzan: Ma numesc Bulzan Ciprian

Birau Razvan: Cati ani ai?

Bulzan: Am 18 ani

Birau Razvan: Ce studii ai?

Bulzan: Pai pana acum sunt doar elev la liceu tehnic Constantin Brancusi clasa a 11-a

Birau Razvan: Ce materii preferi?

Bulzan: Personal imi place engleza si matematica..

Birau Razvan: Ce materii nu-ti plac?

Bulzan: Pai ca si oricarui elev "normal" nu-mi plac majoritatea materiilor..

Bulzan: dar in special fizica..unde nu ma descurc

Birau Razvan: Vrei sa mergi mai departe cu scoala?

Bulzan: Da, vreau sa merg la o facultate..de preferinta de arhitectura

Birau Razvan: aaa...Succes!

Bulzan: Multumesc

Birau Razvan: Cum te caracterizezi?

Bulzan: Pai mie imi place sa cred ca is un tip de treaba..care ajuta pe oricine

oricand

Birau Razvan: E ok multumesc pentru timpul acordat

Bulzan: Cu cea mai mare placere..

Bulzan: La revedere

Birau Razvan: La revedere.

Niciun comentariu: